Sarasteen psykiatri- ja lääkäripalvelut yhdistävät mielenterveyden ja fyysisten oireiden diagnostiikan sekä lääkehoidon

Lääkärimme ottavat vastaan kaiken ikäisiä asiakkaita - lapsista aikuisiin.

Lääkärit tuntevat laajasti kehon ja mielen rakennetta sekä niiden häiriöitä, jotka saattavat jossain elämän vaiheessa edetä sairauksiksi. He tuntevat sairauksien oirekirjon, syyt ja seuraukset aina molekyylitasolta lähtien. Lääkärit pyrkivät aina ennaltaehkäisemään sairauksia, hidastamaan niiden etenemistä ja minimoimaan sairauksista aiheutuvaa haittaa. Lääkärit ovat myös lääkehoidon asiantuntijoita.

Miten psykiatri ja muut lääkärit voivat auttaa?

Lääkärimme auttavat erilaisten sairauksien, häiriöiden ja tilojen tutkimisessa ja seurannassa, sekä kaikissa lääkehoitoa koskevissa kysymyksissä. He auttavat, oli huoli pieni tai suuri!

Lääkärimme pyrkivät tekemään kokonaisvaltaisen arvion vaivasta tai huolesta ja arviomaan tarvittavien tutkimusten, jatkohoidon ja lääkehoidon tarpeen. Osana arviota voidaan tehdä diagnostisia tutkimuksia tai ohjata asiakas esimerkiksi psykologin tutkimuksiin.

Hoitosuunnitelma on aina yksilöllinen ja se voidaan tehdä yhdessä esim. sairaanhoitajan, psykologin tai psykofyysisen fysioterapeutin kanssa. Hoidon seuranta voi tapahtua myös yhdessä muiden ammattilaisten kanssa.

Tutkimme ja hoidamme myös mm. ADHD:ta

Saraste Psykiatrian lääkärimme tutkivat ja hoitavat myös tarkkaavuuden häiriöitä (ns. ADHD-tutkimukset). Sarasteella niissä selvitetään aina tarkasti mistä tarkkaavuuden haasteet johtuvat. Mahdollinen diagnostiikka tehdään aina huolella ja kokonaistilanne huomioiden.

​Hoito suunnitellaan yksilöllisen tarpeen mukaan diagnoosista riippumatta. Aktiivisuuden ja tarkkaavuuden häiriö adhd:sta löytyy lisätietoa täältä.

Lääkärit ottavat vastaan Helsingissä ja etänä

Sarasteella toimii mm. nuorisopsykiatrian erikoislääkäri sekä lastenpsykiatriaan erikoistuva lastentautien erikoislääkäri. Lääkärimme ottavat vastaan Helsingin Annankadulla sekä osin myös etänä. Tarjoamme vastaanottoja joustavasti ja pyrimme siihen, että palvelumme ovat mahdollisimman saavutettavia asiakkaillemme.

Palvelemme suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Katso lisää tietoa lääkäreidemme omista profiileista.

Varaa aika tai kysy lisää

Voit varata vastaanottoajan lääkäreille suoraan nettiajanvarauksesta. Uutena asiakkaana varaathan ensikäyntiajan. Alle 18-vuotiaiden kohdalla suosittelemme ensikäynnin varaamista aina lääkärille.

Ymmärrämme, että jokaisen tilanne on yksilöllinen, ja siksi haluamme tarjota hoitoa, joka sopii mahdollisimman hyvin aikatauluihisi ja tarpeisiisi.

Jos et löydä etsimääsi, ota yhteyttä info@sarasteklinikka.fi tai soita 010 319 4110, niin autamme etsimään sopivan ajan tai hoitomuodon!

Meillä toimivat lääkärit:

Kirsi Auro (nuorisopsykiatrian erikoislääkäri)

Noora Helin (lastentautien erikoislääkäri, lastenpsykiatriaan erikoistuva lääkäri)

Johanna Haapkylä (nuorisopsykiatrian alalla toimiva yleislääkäri, työterveyslääkäri)

Tarkemmat esittelyt löydät täältä.